پنجشنبه 09 فروردین 1403
Menu

اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

آغاز تعمیرات اساسی واحدهای تقطیر و گاز مایع شماره ۳ پالایشگاه اصفهان

  • 19 مهر 1400
  • 09:30
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 1652 بازدید
  • Article Rating
آغاز تعمیرات اساسی واحدهای تقطیر و گاز مایع شماره ۳ پالایشگاه اصفهان

تعمیرات اساسی واحدهای تقطیر و گاز مایع شماره ۳ شرکت پالایش نفت اصفهان آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت به نقل از شانا، علیرضا قزوینی‌زاده، مدیر نگهداری و تعمیرات پالایشگاه اصفهان اعلام کرد: برای انجام تعمیرات اساسی واحدهای تقطیر و گاز مایع شماره ۳ این شرکت که سال ۱۳۹۷ و با هدف کاهش تنگناهای عملیاتی و کاهش بار ترافیکی خوراک نفت خام در واحدهای تقطیر راه‌اندازی شده‌اند، ۱۴ روز پیش‌بینی شده است.

وی گفت: در این دوره زمانی دستگاه­‌ها، تجهیزات، ظروف، برج‌ها و خطوط لوله واحدها بررسی، بازرسی و در صورت لزوم تعمیر اساسی می‌شوند.

مدیر نگهداری و تعمیرات پالایشگاه نفت اصفهان با بیان اینکه خطوط لوله، کوره‌ها، مبدل‌های حرارتی، تجهیزات برق و ابزار دقیق، پمپ‌ها و کمپرسورهای این واحدها، بیشترین حجم کار تعمیرات اساسی را به خود اختصاص می‌دهند، تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم برای ذخیره‌سازی نفت خام و فرآورده‌های تولیدی انجام شده است و هیچ‌گونه مشکلی در زمینه تأمین فرآورده‌های نفتی موردنیاز کشور وجود نخواهد داشت.

قزوینی‌زاده با اشاره به اینکه در فرآیند تعمیرات اساسی واحدهای تقطیر و گاز مایع شماره ۳ شرکت پالایش نفت اصفهان از توان و تخصص ۲ هزار نفر (هزار نفر نیروی پالایشگاهی و هزار نفر نیروی پیمانکاری) بهره گرفته است، تعمیرات اساسی واحدهای پالایشی را از جمله فعالیت‌های حساس توصیف کرد و افزود: این عملیات با هدف تضمین استمرار تولید فرآورده‌های نفتی و آماده‌سازی واحدهای عملیاتی پالایشگاه برای دوره‌ای چهارساله انجام می‌شود.

وی، برنامه‌ریزی، کنترل، نظارت و رعایت استانداردها و مقررات بهداشت، ایمنی و محیط زیست به‌منظور سلامت نیروی انسانی و صیانت از تأسیسات، تجهیزات و اموال را از موارد مهم در انجام تعمیرات اساسی دانست و اظهار کرد: انتظار می‌رود تعمیرات اساسی برنامه‌ریزی شده در پالایشگاه اصفهان، با بهره‌گیری حداکثری از زمان و انجام کار بدون وقفه، با توجه به رعایت اصول و مقررات در شرایطی ایمن انجام و پایان پذیرد.

بنا بر این گزارش، پالایشگاه نفت اصفهان حدود ۲۲ درصد فرآورده‌های نفتی کشور را تأمین می‌کند، این پالایشگاه تولید محصولاتی همچون بنزین، گاز مایع، نفت گاز، نفت سفید، همچنین سوخت جت، نفت کوره و گوگرد را به‌عهده دارد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.