شنبه 01 اردیبهشت 1403
Menu

آرشیو اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

بارگیری کاتالیست های HTSC در رآکتور واحدهای تولید هیدروژن پالایشگاه اصفهان

  • 24 آذر 1399
  • 08:59
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 2858 بازدید
  • Article Rating
بارگیری کاتالیست های HTSC در رآکتور واحدهای تولید هیدروژن پالایشگاه اصفهان

شرکت پالایش نفت اصفهان در جهت حمایت از ساخت ایران، کاتالیست های HTSC مورد نیاز واحد های هیدروژن خود را از یک شرکت ایرانی و دانش بنیان گسترش فناوری خوارزمی خریداری کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت، رئیس تدارکات کالای شرکت پالایش نفت اصفهان با اعلام این خبر گفت: کاتالیست HTSC در واحدهای تولید هیدروژن صنایع پالایشگاهی برای تبدیل CO به CO2 و افزایش خلوص هیدروژن استفاده می شود.
مسعود متولی با بیان اینکه کاتالیست های این واحدها هر ۳ الی ۴ سال خریداری و جایگزین می گردد، افزود: تا سال ۱۳۹۳ این نوع کاتالیست در داخل کشور تولید نمی شد، اما پس از آن مطالعات تولید کاتالیست در ایران آغاز شد و در نهایت سال ۱۳۹۸ قراردادی با شرکت گسترش فناوری خوارزمی مبنی بر تولید و تحویل دهی کاتالیست های شیفت دما بالای واحد هیدروژن پالایشگاه اصفهان را که یکی از مدرن ترین پالایشگاه های کشور است، منعقد شد و تولید این محصول به صورت رسمی در کشور میسر گردید.
وی هزینه تولید کاتالیست را ۴/۲ یورو برای هر کیلوگرم اعلام کرد و ادامه داد: این در حالی است که در سال های پیش تریعنی سال ۹۳ که قیمت ارز کمتر بود، این نوع کاتالیست از شرکت SUD-CHEMIE هندوستان با قیمت ۴/۶۸ یورو برای هر کیلوگرم خریداری شده بود.
متولی با تأکید بر اینکه کاتالیست HTSC با همکاری و مشورت گروه های عملیات تولید و مهندسی پالایش شرکت پالایش نفت اصفهان و شرکت گسترش فناوری خوارزمی تولید گردیده، تصریح کرد: کاتالیست مورد نظر در مرداد ماه ۱۳۹۹ به شرکت پالایش نفت اصفهان تحویل داده شده و انشاا… در تعمیرات اساسی واحدهای هیدوژن که اردیبهشت سال آینده انجام خواهد شد بارگیری می گردد.

 

منبع: روابط عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.