جمعه 07 اردیبهشت 1403
Menu

آرشیو اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی: صنعت پالایش کشور در مرز خودکفایی کامل قرار گرفته است

  • 06 بهمن 1399
  • 14:07
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 2626 بازدید
  • Article Rating

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: نیازهای صنعت پالایش کشور تا حد بسیاری از شرکت‌های داخلی تأمین می‌شود و می‌توانیم بگوییم این صنعت در مرز خودکفایی کامل قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت به نقل از شانا، علیرضا صادق‌آبادی در حاشیه بازدید از بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: خوشبختانه ساخت داخل ایران در صنعت نفت به ظرفیت بالایی رسیده است و به جرأت می‌توانیم بگوییم در صنعت پالایش، همه تجهیزات و کالاهای موردنیاز به جز کمپرسورها و کوره‌های فرآیندی به‌طور کامل از داخل تأمین می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون تجهیزات مورد نیاز این صنعت یا به‌طور کامل توسط سازندگان داخلی ساخته می‌شود، یا سازندگان داخلی بخش کمی از تجهیزات را وارد می‌کنند و سرانجام با مهندسی، ساخت، نصب و راه‌اندازی شرکت‌های داخلی تولید می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: بیش از هزار کیلومتر خط لوله ظرف یک سال در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ساخته  و بیش از یک میلیارد لیتر به ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده اضافه شده است، بیش از ۵۰ میلیون تن در سال به ظرفیت اسکله‌های ما اضافه شده است و ما آماده هستیم این پروژه‌ها را افتتاح کنیم.

صادق‌آبادی اظهار کرد: انبار نفت ملایر با ظرفیت ذخیره‌سازی ۶۸ میلیون لیتر فرآورده، مخازن ذخیره‌سازی ارومیه با ظرفیت ۱۲۰ میلیون لیتر، مخازن ذخیره‌سازی نایین با ظرفیت ۳۰۰ میلیون لیتر، خط لوله نایین - کاشان - ری به طول ۴۲۰ کیلومتر، خط لوله شازند - قم - ری به طول ۲۹۰ کیلومتر، خط لوله تبریز - خوی - ارومیه به طول ۲۲۰ کیلومتر و خط لوله آبادان - اهواز به طول ۱۳۵ کیلومتر از جمله مهم‌ترین این پروژه‌های آماده بهره‌برداری است.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.