پنجشنبه 09 فروردین 1403
Menu

آرشیو اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

طرح بهینه‌سازی و ارتقای کمی و کیفی کل بنزین تولیدی پالایشگاه تهران اجرایی می‌شود واحد سی‌سی‌آر پالایشگاه تهران در مرحله نهایی فرآیند مناقصه

  • 06 اسفند 1399
  • 14:11
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 689 بازدید
  • Article Rating

مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران گفت: طرح ساخت واحد سی‌سی‌آر پالایشگاه تهران در مرحله نهایی فرآیند مناقصه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت به نقل از شانا حامد آرمان‌فر در حاشیه بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی  گفت: طراحی و ساخت واحد جدید سی‌سی‌آر (شامل احداث واحد سی‌سی‌آر، واحد اتان‌زدایی از گاز مایع و واحد اشباع بنزن) از برنامه‌های اولویت‌دار شرکت پالایش نفت تهران است که در دوره برجام تفاهم‌نامه آن با یک شرکت ژاپنی برای ساخت و تأمین منابع مالی این طرح امضا شد.

وی با تأکید بر اینکه با اجرای این طرح بنزن به کمتر از یک درصد حجمی کاهش خواهد یافت، افزود: اکنون انجام خدمات طراحی، خرید، نصب و راه‌اندازی واحدهای تصفیه نفتای سنگین، واحد سی‌سی‌آر، کاهش بنزن و اتان‌زدایی از گاز مایع به‌صورت ئی‌پی‌سی در دستور کار این شرکت قرار دارد.

مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران تأکید کرد: با اجرای این طرح، کیفیت بنزین تولیدی در پالایشگاه تهران به یورو ۵ و عدد آرام‌سوزی بنزین نهایی تولیدی در پالایشگاه از ۸۷ به ۹۱ می‌رسد.

آرمان‌فر تصریح کرد: با ساخت واحد اتان‌زدایی از گاز مایع، تنگناهای عملیاتی واحدهای تولید گاز مایع موجود در پالایشگاه نیز به‌طور کامل برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح سی‌سی‌آر پالایشگاه تهران جزو پروژه‌های زیست محیطی شرکت پالایش نفت تهران به شمار می‌آید، گفت: با طراحی و ساخت واحد سی‌سی‌آر و بهره‌گیری از دیگر ظرفیت‌ها و منابع موجود در پالایشگاه تهران، افزون بر ارتقای کیفیت کل بنزین تولیدی شرکت به استاندارد EU-V (با عدد آرام‌سوزی ۹۱)، مقدار بنزین تولیدی در این پالایشگاه نیز به میزان ۱۴ درصد حجمی افزایش می‌یابد.

مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران با اشاره به اینکه سودآوری حاصل از اجرای این طرح حدود یک دلار به ازای هر بشکه نفت‌خام پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: این طرح هم‌اکنون در مرحله نهایی فرآیند مناقصه است، گشایش پاکت‌های مالی مناقصه‌گران انجام شده و در شرف اعلام برنده است.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.