شنبه 08 اردیبهشت 1403
Menu

آرشیو اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

لزوم حمایت مجلس شورای اسلامی از پالایشگاه های خصوصی

  • 07 خرداد 1400
  • 09:04
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 3620 بازدید
  • Article Rating
لزوم حمایت مجلس شورای اسلامی از پالایشگاه های خصوصی

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت کشور گفت:‌ شرکت های پالایشی به منظور برطرف شدن مشکلات عمدتا مالی خود نیازمند حمایت جدی کمیسیون انرژی هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت به نقل از روابط عمومی و بین الملل شرکت پالایش نفت بندرعباس؛ دکتر ناصر ‌عاشوری در نشست مشترک کمیسیون انرژی و صنایع نفتی فعال در هرمزگان که به میزبانی شرکت پالایش نفت بندرعباس برگزار شد،‌ با اشاره به برخی مشکلات عمده شرکت های پالایشی افزود: ‌رفع بسیاری از این مشکلات نیاز به اصلاح قوانین و تصمیمات کمیسیون انرژی دارد.
وی با بیان مشکلات اصلی پالایشگاه های خصوصی در این نشست گفت:‌ تامین مالی طرح‌های موجود پالایشگاه‌ها یکی از مشکلات مهمی است که پالایشگاه های خصوصی به منظور اجرای طرح های توسعه محور خود با آن مواجه هستند و سرمایه گذاران با توجه به آماده بودن زیرساختها و بسترهای لازم در خود پالایشگاه به این نکته توجه کنند که فرصت سرمایه گذاری در پالایشگاه ها محیا است و دستیابی امروز کشور به استانداردهای یورو در تولید بنزین و نفت گاز نتیجه همین اعتماد و توجه به توسعه پالایشگاه های موجود است.
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت کشور افزود:‌ روش قیمت‌گذاری خوراک و فرآورده ها نیز دیگر مشکل میان پالایشگاه های خصوصی و دولت است که هم اکنون نیز بر اساس قوانین سال ۸۹ و زمانی که پالایشگاه ها دولتی بودند تصمیم گیری می شود و در این رابطه دولت خود هم قیمت نفت خام و هم قیمت فرآورده ها را در دست دارد و با توجه به اینکه قیمت ها با تأخیر به پالایشگاه ها اعلام می‌شود این موضوع موجب نوسان شدید در صورت های مالی می گردد.
 دکتر عاشوری تصریح کرد: اصلاح روابط ‌مالی شرکت های پالایشی و دولت، قوانین بودجه سنواتی که موجب ‌شوکهای شدید به پالایشگاه ها می شود،‌ مشکلات ارزی و مشکلات متعدد با سازمان مالیاتی و ابلاغ نشدن لایحه مالیات بر ارزش افزوده دیگر مشکلات عمده پالایشگاه‌های خصوصی است.
وی بیان داشت: با توجه به خصوصی شدن پالایشگاه ‌ها بسیاری از قوانین این بخش نیاز به بازنگری دارد و مجلس محترم شورای اسلامی در این رابطه می تواند بسیار راه گشا باشد.
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت کشور گفت:‌ با وجود همه مشکلات، ا‌مروز شاهد رشد قابل توجه در تولید و استمرار تولید فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور هستیم که این امر نشاندهنده تلاش های شبانه روزی کارکنان بویژه جوانان متخصص است که با اشتیاق فراوان مشغول خدمت هستند.

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.