پنجشنبه 09 فروردین 1403
Menu

آرشیو اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

حمایت عاشوری از وزیر پیشنهادی نفت: ایشان با توجه به سوابقشان با صنعت نفت به‌صورت کامل آشنایی دارند

  • 01 شهریور 1400
  • 16:44
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 2863 بازدید
  • Article Rating
حمایت عاشوری از وزیر پیشنهادی نفت: ایشان با توجه به سوابقشان با صنعت نفت به‌صورت کامل آشنایی دارند

◀️دبیرکل انجمن صنفی صنعت پالایش نفت کشور ضمن اعلام حمایت از وزیر پیشنهادی نفت گفته که «امیدواریم در دولت جدید سازوکارهای جدیدی برای مهار مصرف فرآورده‌های نفتی به‌کار گرفته شود».

◀️ناصر عاشوری که در نشست خبری سخن می‌گفت افزوده «هیئت مدیره انجمن صنفی صنعت پالایش نفت کشور از انتخاب و معرفی آقای اوجی به‌عنوان وزیر نفت حمایت می‌کند و از ایشان می‌خواهیم نگاهی ویژه‌ به صنعت پالایش نفت کشور داشته باشند».

◀️او ضمن اظهار امیدواری نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رأی اعتماد بالا ایشان را به‌عنوان وزیر نفت راهی وزارتخانه کنند، گفت: «ایشان با توجه به سوابقشان با صنعت نفت به‌صورت کامل آشنایی دارند و امیدواریم بدنه کارشناسی این صنعت نیز با ایشان همراهی کنند و ایشان نیز از دیدگاه کارشناسی نخبگان و کارشناسان این صنعت استفاده کند زیرا همراهی پیکره کارشناسی در این صنعت متضمن موفقیت و رشد و توسعه این صنعت خواهد بود».

◀️دبیرکل انجمن صنفی صنعت پالایش تأکید کرده که «ما در انجمن صنفی صنعت پالایش نفت کشور به‌هیچ‌وجه دنبال سود بیشتر نبوده و نیستیم، اما با توجه به هزینه‌های فنی، جانبی، تعمیرات اساسی، بازسازی، طرح‌های توسعه‌ای و کیفی‌سازی که در صنعت پالایش وجود دارد، نیاز به حمایت دولت و مجلس داریم».

◀️عاشوری ادامه داده «شرکت‌های پالایشی سه شیفت در حال تولید هستند و از نیمه دوم سال ۹۷ هم کشور به لحاظ واردات مواد سوختی بی‌نیاز شده است. این رویه تاکنون ادامه داشته است و در آینده هم تداوم خواهد داشت و مشکلی به‌ لحاظ تأمین سوخت کشور نداریم».

◀️او افزوده «یکی از مهم‌ترین چالش‌های صنعت نفت کشور مدیریت مصرف است، پیشنهادهایی به دولت جدید ارائه خواهیم کرد تا سازوکارهایی پیش‌بینی شود که با توجه به افزایش مصرف فرآورده در سال‌های آینده، نیازمند واردات نشویم و افزون بر آن، تولید را هم افزایش دهیم».

◀️عاشوری حرکت صنایع خودروسازی به سمت تولید محصولات کم‌مصرف، تولید خودروهای دوگانه‌سوز، فرهنگ‌سازی مصرف سی‌ان‌جی در کشور، مدیریت مصرف سوخت در کشور از طریق ابزارهای مختلف از جمله سهمیه‌بندی و... را راهکارهایی مؤثر برای پایان دادن به مسابقه همیشگی بین تولید و مصرف سوخت در کشور بیان کرد.

◀️او هشدار داده که «چنانچه برای پنج تا ۱۰ سال آینده در کشور برنامه‌ریزی نکنیم، چه بسا به واردکننده بنزین تبدیل شویم».

◀️دبیرکل انجمن صنفی صنعت پالایش همچنین تعیین به‌موقع قیمت خوراک را از دیگر خواسته‌های انجمن صنفی صنعت پالایش کشور از دولت و وزیر نفت جدید برشمرد و گفت: «فرآیند تعیین قیمت خوراک و ۶ فرآورده اصلی، فرآیندی پیچیده‌ است که ما درخواست کردیم این فرآیند ساده‌تر شود تا سریع‌تر بتوانند قیمت‌ها را اعلام کنند و با مذاکراتی که با وزارت نفت انجام داده‌ایم، امیدواریم هرچه سریع‌تر این مشکل برطرف شود».

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.