جمعه 07 اردیبهشت 1403
Menu

آرشیو اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

الگوبرداري شركت خطوط لوله و مخابرات از دستاوردهاي شركت پالايش نفت تهران در حوزه مديريت انرژي

  • 16 بهمن 1400
  • 16:27
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 1633 بازدید
  • Article Rating
الگوبرداري شركت خطوط لوله و مخابرات از دستاوردهاي شركت پالايش نفت تهران در حوزه مديريت انرژي

نمايندگان مديريت انرژي شركت لوله و مخابرات ضمن ديدار و گفت گو با رئيس مديريت انرژي شركت پالايش نفت تهران از طرح ها، برنامه ها و دستاوردهاي آن الگوبرداري كردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پالایش نفت تهران، در اين نشست مهندس مولوي ضمن تشريح اهم اقدامات و فعاليت شركت متبوع خود در حوزه مديريت انرژي، با تأکید بر اينكه مديريت بهينه مصرف حامل‌هاي انرژي به عنوان يكي از محورهاي اصلي توسعه پايدار در صنايع مي باشد، گفت: قانون اصلاح الگوي مصرف و الزامات قانوني مبني بر لزوم كاهش مصرف انرژي در كليه سازمان‌ها و همچنن قابل توجه بودن سهم انرژي در هزينه‌هاي عملياتي شركت‌ها، باعث گرديده تا مديريت بهينه انرژي در ساليان اخير از اهميت ويژه‌اي برخوردار باشد. مولوي با مهم عنوان نمودن موضوع فوق در شركت، ضمن برشمردن برخي از مهمترين فعاليت‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه انرژي شركت، نسبت به تشريح شاخص‌ها، ميزان بهبود عملكرد انرژي، كاهش هزينه‌هاي انرژي و ساير نتايج مطلوب حاصل شده در شركت طي ساليان اخير پرداخت.
در ادامه مباحثي چون داشبورد عمليات روزانه، چگونگي طرح‌ريزي و سنجش شاخص‌های عملكرد انرژي در سطح كلان و در سطح واحدهاي عملياتي شركت، ارتباط ميزان صرفه‌جويي‌هاي انرژي حاصل شده با پاداش انرژي، استفاده بهينه از سوخت گاز طبيعي، مدل‌سازي خطوط مبناي شاخص‌های عملكرد انرژي، سامانه پايش برنامه هاي بهبود شركت، مميزي‌هاي فني انرژي، کارگروه‌های فعال انرژي در شركت، برنامه‌هاي بهبود در حوزه انرژي و نظاير آن‌ها براي بازديدكنندگان تشريح شد.
در خلال اين بازديد نمايندگان شركت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران ضمن تمجيد از عملكرد شركت پالايش نفت تهران در حوزه بهينه‌سازي مصرف حامل‌هاي انرژي و انجام اقدامات بنيادين در اين زمينه، خواهان ادامه همكاري با شركت پالايش نفت تهران و انتقال دانش و تجربيات و جاري سازي آن در شركت متبوع خود شدند.
بنا بر اعلام مولوي، شركت پالايش نفت تهران به عنوان اولين پالايشگاه كشور مي باشد كه با تكيه بر دانش و تفكر جمعي كاركنان و حمايت‌هاي شايسته مسئولين، رؤسا و مديريت ارشد سازمان، توانست ضمن تدوين داشبورد عمليات روزانه، با بهره‌گيري موثر از آن، فعاليت‌هاي كليه واحدهاي عملياتي خود را در حوزه مديريت انرژي به صورت روزانه مورد پايش قرار داده و نسبت به اختصاص پاداش انرژي به واحدهاي عملياتي برتر در اين حوزه، در بازه‌هاي زماني ماهانه اقدام نمايد. وي همچنين مدل‌سازي خطوط مبناي شاخص‌هاي عملكرد انرژي در سطح كلان شركت و ايجاد توابع رياضي درجه 2 متشكل از شاخص‌هاي فوق و متغيرهاي مستقل مربوطه توسط نرم افزار مطلب، كه منجر به پياده سازي مدل فوق و بالتبع پايش روزانه شاخص‌هاي كلان انرژي در داشبورد عمليات روزانه شد را يكي از نقاط قوت و خاص شركت پالايش نفت تهران در حوزه انرژي خواند.
وي همچنين پروژه‌هايي نظير: پروژه جايگزيني برق واحدهاي قديمي پالايشگاه از توربين‌هاي بخاري به توربین‌هاي گازي(HRSG+GTG) با برق پشتيبان شهر، نصب بويلرهاي بازيافت حرارتي و مبدل‌هاي صفحه‌اي در واحدهاي تبديل كاتاليستي، واحد تصفيه آب صنعتي جديد و نصب اكونومايزر بر روي بويلر2C را از مهمترين برنامه‌هاي آتي شركت پالايش نفت تهران در حوزه بهينه‌سازي مصرف انرژي عنوان نمود.
شايان ذكر است تاكنون شركت‌هايي نظير: پالايش گاز سرخون و قشم، پالايشگاه ستاره خليج فارس، پتروشيمي ايلام و شركت نفت سپاهان از مديريت انرژي شركت پالايش نفت تهران الگو‌برداري كرده‌اند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.