چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403
Menu

آرشیو اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

سومین نمایشگاه صنعت پتروشیمی در کیش آغاز بکار کرد

  • 02 اسفند 1400
  • 13:22
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 2105 بازدید
  • Article Rating
سومین نمایشگاه صنعت پتروشیمی در کیش آغاز بکار کرد

سومین نمایشگاه صنعت پتروشیمی کشور با عنوان نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با نگاه ویژه به صنعت پالایش و پتروپالایش در جزیره کیش آغاز بکار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت به نقل از ایرنا، این نمایشگاه دوشنبه شب با حضور جمعی از مسوولان، تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و فعالان عرصه صنعت پتروشیمی، نفت، پالایش، پتروپالایش و تامین کنندگان منابع مالی و بانک های کشور در نمایشگاه بین المللی جزیره کیش گشایش یافت.

رییس هیات مدیریه انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران در آیین گشایش سومین رویداد نمایشگاهی صنعت پتروشیمی کشور گفت: ایران دانش و توان مهندسی و ساخت ۹۰ درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت، پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش را دارد.
احسان ثقفی اظهار داشت: بخش خصوص فعال در این صنعت توانایی تامین ۹۰ درصد تجهیزات را دارد که همه این توانمندی در نتیجه حمایت های انجام یافته از آن صورت گرفته است.
رییس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران یادآور شد: پیمانکار، سازنده و خریدار سه ضلع تولید هستند که باید با تعهد و اتحاد بتوانند در مسیر توسعه کشور گام بردارند و صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از قطب های اقتصادی کشور برای تحقق این هدف نیازمند ایجاد اسناد ریال (ال‌سی ریالی) است.

وی افزود: ال سی ریال تنها با کمک تامین کنندگان مالی یا بانک ها صورت می گیرد که انتظار داریم نهادها و دستگاه های ذیصلاح با ارایه راهکارهای عملی در این مسیر حامی بخش خصوصی باشند.
ثقفی افزود: انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران هم اکنون دارای ۸۵۰ عضو است که ۲۰۰ عضو آن را شرکت های دانش‌بنیان و بقیه دانش محور تشکیل داده که در دهه سوم فعالیت خود را طی می کنند.

پتروشیمی بزرگترین مانع تحریم ها است
احمد مهدوی ابهری دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران نیز گفت: صنعت پتروشیمی در سال های گذشته به عنوان یکی از صنایع مهم در مبارزه با تحریم ها ایفای نقش کرده و همواره یکی از پیش تازان خنثی سازی اثرات تحریمی در کشور بود.
وی یادآور شد: برغم اینکه هم اکنون صنعت پتروشیمی ایران و برخی مدیران آن در لیست تحریم ها قرار دارند اما امسال تولیدات این صنعت در کشور ۸.۵ درصد و صادرات آن نیز هشت درصد افزایش پیدا کرده است.
مهدوی افزود: امروز لازمه موفقیت بیشتر این صنعت نیازمند تقویت بومی سازی ها برای تقویت جهاد خودکفایی و لازم است در این راستا در ۲ برنامه توسعه اقتصادی کشور به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

تدوین و تقنین قوانین حمایتی لازمه توسعه صنعت پتروشیمی و پالایش است
ناصر عاشوری قلعه رودخانی دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پالایش نفت ایران هم در این آیین با بیان اینکه دولت و مجلس شورای اسلامی برای تقویت تولیدات داخلی باید حمایت های مادی و معنوی خود را افزایش دهد اظهار داشت: تدوین و تقنین قوانین حمایتی از فعالان این صنعت به ویژه شرکت های خرد و صنایع پایین دستی لازمه توسعه این صنعت است.
وی گفت: همچنین در راستای حمایت از بخش خصوصی، کاهش خام فروشی برای افزایش رشد تولید ملی و اشتغال پایدار در کشور باید نهاد رگلاتوری (تنظیم بازار) صنعت پتروشیمی راه اندازی شود تا سرمایه گذاران در مدت های کوتاه و شبانه شاهد افت و خیز قیمت خورادک و مواد اولیه نباشد.
سومین نمایشگاه صنعت پتروشیمی کشور با عنوان نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با نگاه ویژه به صنعت پالایش و پتروپالایش دوشنبه شب با حضور جمعی از مسوولان، تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و فعالان عرصه صنعت پتروشیمی، نفت، پالایش، پتروپالایش و تامین کنندگان منابع مالی و بانک های کشور در نمایشگاه بین المللی جزیره کیش آغاز بکار کرد.

این رویداد از دو بخش نمایشگاه و نشست های تخصصی تشکیل شده است که بخش نمایشگاهی آن با حضور ۳۵۰ شرکت و بنگاه اقتصادی فعال در عرصه های " پتروپالایشی، پتروشیمی و پالایشی"، "سازندگان تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی" و" شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها" فعال هستند.

بخش همایشی نیز در قالب ۲۳ عنوان همایش با محوریت پتروشیمی، نفت و پتروپالایش فردا و پس فردا (سه شنبه و چهارشنبه) قبل از ظهر در مرکزهمایش های بین المللی این جزیره برگزار می شود.

انتقال دانش فنی، انجام خدمات مهندسی، تولید مواد شیمیایی، کاتالیست ها، قطعات و تجهیزات صنعت پتروشیمی، ارایه خدمات تعمیر و نگهداری و بازرسی فنی، حمایت و استفاده از توان شرکت های دانش بنیان و فناور از جمله  اهداف برگزاری این رویداد است.

حمایت از صنایع پایین دستی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، توجه به نقش پژوهش و فناوری در صنعت پتروشیمی، نقش مناطق آزاد در افزایش تولید، صادرات محصولات پتروشیمی، توسعه صنعت پتروشیمی و نقش بانک ها و بازار سرمایه در تامین طرح های مالی نقش بخش خصوصی و سازندگان داخلی در توسعه صنعت پتروپالایش از دیگر اهداف این رویداد است.

بازدیدکنندگان بخش نمایشگاهی این رویداد می توانند هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۲ برای بازدید از این نمایشگاه به محل نمایشگاه‌های بین المللی جزیره کیش مراجعه کنند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.