ﺳﻪشنبه 28 فروردین 1403
Menu

آرشیو اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

طرح تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان در سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی می‌شود

  • 28 فروردین 1401
  • 08:33
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 499 بازدید
  • Article Rating
طرح تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان در سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی می‌شود

طرح تصفیه گازوئیل شرکت پالایش نفت اصفهان در سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت به نقل از شانا، در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت پالایش نفت اصفهان (شپنا) با حضور ۷۳ درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده مؤسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظران، جزئیات طرح‌های سرمایه‌گذاری این شرکت ارائه شد.

یکی از این طرح‌ها شامل طرح تصفیه گازوئیل- یوتیلیتی و آفسایت و تکمیل مخازن با ظرفیت ۱۰۰ هزار بشکه در روز و سرمایه‌گذاری ۵۴۵ میلیون یورو و و ۶۹.۱۳۴ میلیارد ریال است که در سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی می‌شود.

سود خالص این طرح در صورت راه‌اندازی ۲۶۳ میلیون دلار در سال (با توجه به ارزش افزوده بیش از ۷ دلار به ازای هر بشکه در شرایط فعلی) خواهد بود که این مبلغ به طور تقریبی معادل ۵۹۰۰ میلیارد تومان بوده و سرمایه‌گذاری این طرح بعد از ۴ سال بازخواهد گشت.

طرح واحد بنزین‌سازی در سال ۱۳۹۵ راه‌اندازی شده و پس از ۲ سال و ۳ ماه، همه سرمایه‌گذاری طرح بازگشت شده است.

طرح احداث واحد تقطیر سوم و گاز مایع با ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه در روز و سرمایه‌گذاری ۱۳۰ میلیون یورو در سال ۱۳۹۸ راه‌اندازی شده و در سال آینده سرمایه‌گذاری این طرح نیز به‌طور کامل بازگشت خواهد شد.

طرح کاهش گوگرد موجود در ته مانده برج‌های تقطیر با توجه به ارتقای استاندارد مربوط به فرآورده‌های سنگین با ۳۷ درصد پیشرفت در آینده نزدیک با سرمایه‌گذاری ۶۴۲ میلیون یورو و ۱۶٫۱۲۸ میلیارد ریال در مرحله مهندسی و خرید بوده و در سال ۱۴۰۴ راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی این طرح سالانه ۲۱۴ میلیون دلار برای شرکت سودآوری خواهد داشت؛ مجموع بودجه سرمایه‌ای شرکت در سال جاری، ۴۸۸ میلیون یورو و ۳۴۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

در این نشست افزایش سرمایه شرکت از ۱۳۹.۴۷۴ میلیارد ریال به ۱۹۰ هزار میلیارد ریال (معادل ۳۶٫۲۲ درصد) از محل سود انباشته به تصویب سهامداران رسید.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.