شنبه 01 اردیبهشت 1403
Menu

آرشیو اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

شرکت پالایش نفت اصفهان یکی از شرکتهای موفق بورسی می شود

  • 28 فروردین 1401
  • 12:36
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 596 بازدید
  • Article Rating
شرکت پالایش نفت اصفهان یکی از شرکتهای موفق بورسی می شود

شرکت پالایش نفت اصفهان یکی از شرکتهای موفق بورسی می شود

دکتر محسن قدیری با بیان این که در قالب طرح بهبود فرآیند و بهینه سازی ظرفیت پالایشگاه اصفهان طرح های مهمی در حال اجرا است، واحد تصفیه گازوئیل و همچنین گوگرد زدایی از ته مانده برج های خلاء (RHU) اصفهان و راه اندازی واحد فرآیند شکست کاتالیستی بستر سیال (RFCC) در بندرعباس را از مهم ترین آنها اعلام کرد و افزود: این شرکت امسال برای این طرح ها ۴۸۸ میلیون یورو و همچنین ۳٫۴ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد کرد.
وی از بهره برداری واحد تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان با تولید روزانه ۱۰۰ هزار بشکه گازوئیل یورو ۵ تا شهریور ماه امسال خبر داد و گفت: با راه اندازی این واحد، روزانه ۲۰۰ تن گوگرد از گازوئیل تولیدی پالایشگاه اصفهان حذف خواهد شد و غلظت گوگرد در گازوئیل تولیدی این شرکت از ۸۰۰۰ PPM به کمتر از ۵۰ PPM می¬رسد.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان، سودآوری این طرح را برای شرکت حدود ۵٫۹ هزار میلیارد تومان (در صورت تداوم نرخ های فعلی) در سال اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از این طرح به ازای تصفیه هر بشکه گازوئیل تولیدی ۷ دلار ارزش افزوده عاید شرکت خواهد شد.
قدیری ادامه داد: سود خالص پالایشگاه اصفهان با راه اندازی واحد تصفیه گازوئیل در مجموع ۲۶۳ میلیون دلار خواهد بود و هزینه های انجام شده برای اجرای این طرح ملی پس از ۴ سال برمی¬گردد.
وی سودهی پارسال این شرکت را ۱۳٫۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از واحد تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان پیش بینی می¬شود ۳۰ درصد به سوددهی این شرکت افزوده شود و شرکت پالایش نفت اصفهان یکی از شرکت های موفق بورسی شود.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان در ادامه پیشرفت واقعی اجرای طرح گوگرد زدایی از ته مانده برج های خلاء (RHU) را ۳۷ درصد اعلام و بر اجرای سریع این طرح مهم تأکید کرد و گفت: با بهره برداری این طرح پالایشگاه اصفهان دومین پالایشگاهی خواهد بود که سوخت کشتی ها را تولید خواهد کرد و این طرح برای شرکت ۲۱۴ میلیون دلار سودآوری خواهد داشت.
به گفته قدیری سرمایه¬گذاری¬های انجام شده برای این طرح، در مدت ۵ سال بازگشت خواهد شد.
او با بیان این که واحد فرایند شکست کاتالیستی بستر سیال (RFCC) در بندرعباس ساخته خواهد شد گفت: با راه اندازی این واحد علاوه بر تولید روزانه ۶۰ هزار بشکه بنزین یورو ۵، سالیانه ۳۵۰ هزار تن پروپیلن نیز تولید خواهد شد.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان ضریب پیچیدگی پالایشگاه اصفهان را در حال حاضر ۵٫۲ اعلام کرد و افزود: با اجرای طرح¬های یاد شده ضریب پیچیدگی این شرکت به ۸٫۵ می¬رسد و پتانسیل¬های بنیادی سهم شپنا افزایش خواهد یافت.
قدیری با بیان این که تمام تلاش شرکت سرمایه گذاری در زنجیره ارزش طی برنامه ۵ ساله برای سودهی بیشتر است گفت: با ساخت واحد RFCC و توسعه زنجیره ارزش فوق، سالانه حدود ۲۶۰ میلیون دلار سود خالص عاید شرکت می¬شود.
وی از موافقت هیئت مدیره این شرکت برای خرید زمین و ایجاد تأسیسات تانکفارم در بنادر جنوب خبر داد و تأکید نمود با سرمایه گذاری در این طرح امکان کسب درآمد از بازرگانی فرآورده¬های نفتی و به خصوص صادرات فرآورده¬های ویژه فراهم خواهد شد.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان افزود: این شرکت، صنایع و کارخانه‌های مستقر در محدوده شاهین شهر با اجرای ۸۰ کیلومتر خط ریلی به ایستگاه راه آهن «ورتون» متصل خواهند شد و این شرکت می تواند محصولات خود را از طریق خطوط ریلی به سراسر کشور حمل کند.
قدیری گفت: با احداث این خط ریلی محصول واحد RHU پالایشگاه اصفهان برای توسعه زنجیره ارزش به واحد RFCC در بندرعباس منتقل می شود.
وی در ادامه از تصویب استقرار استاندارد ISO1705 در پالایشگاه اصفهان خبر داد و افزود: با استقرار این استاندارد این شرکت به عنوان آزمایشگاه معتمد در زمینه فرآورده¬های نفتی و استانداردهای مرتبط استان محسوب می شود.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان همچنین گفت: برای افزایش سود سهامداران بیش از ۱۰۰ تیم تخصصی حل مسأله و حلقه های کیفیت (QCC) در جهت استفاده از خلاقیت و نوآوری کارکنان شرکت در حال ایجاد است.
حمایت از ساخت داخل در شرکت پالایش نفت اصفهان
وی در ادامه به نامگذاری امسال به نام «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: از ۳۶ هزار قطعه و تجهیزات مورد استفاده در پالایشگاه اصفهان بیش از ۹۰ درصد آن توسط متخصصان داخلی و شرکت¬های دانش بنیان داخلی سازی شده است.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان با بیان این که در حال حاضر بیشتر کاتالیست های این پالایشگاه و بسیاری از مواد شیمیایی مورد نیاز آن از طریق شرکت های دانش بنیان تأمین می شود گفت: به تازگی کاتالیست واحد تبدیل کاتالیستی CRU پالایشگاه اصفهان توسط شرکت های دانش بنیان تعویض و راه¬اندازی شده که کاتالیست آن کیفیت بسیار بالایی دارد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.