شنبه 01 اردیبهشت 1403
Menu

آرشیو اخبار

جستجوی خبر

خبرخوان

چهارمین نشست ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان ری به میزبانی شرکت پالایش نفت تهران

  • 25 آبان 1401
  • 03:18
  • اخبار
  • 0 دیدگاه
  • 478 بازدید
  • Article Rating
چهارمین نشست ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان ری به میزبانی شرکت پالایش نفت تهران

 شهرستان ری، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران ، اعضای شهرک انرژی ، صنایع همجوار و مسئولین و مدیران شهری و محلی شهرستان ری در شرکت پالایش نفت تهران برگزار شد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پالایش نفت تهران، در ابتدای این نشست مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران با اشاره به اهمیت استراتژیک این مجموعه نفتی بیان داشت: شرکت پالایش نفت تهران روزانه 250هزار بشکه نفت خام و 5/6 میلیون لیتر بنزین تولید نموده و با تامین 50درصد سوخت هوایی کشور سهم 15درصدی از تولید انرژی کشور را بر عهده دارد. از این رو با توجه به مخاطره آمیز بودن کار در پالایشگاه همواره تداوم تولید با عنایت به تهدیدات و بحران های پیش رو در اولویت اهداف و برنامه های این شرکت قرار دارد.
آرمان فر، هماهنگی دستگاه های اجرایی و کمک های صنایع همجوار در آتش سوزی سال گذشته مخازن پالایشگاه را به عنوان نقطه عطف وفاق و همدلی در مدیریت بحران برشمرد و گفت: به گواه کارشناسان امر شرکت پالایش نفت تهران توانست عملکرد قابل قبولی در مدیریت بحران ارائه دهد که این مهم مرهون حمایت های مدیران و مسئولین شهری و استانی، تلاش عوامل اجرایی مدیریت بحران و جانفشانی همکارانم در این مجموعه نفتی بوده است.
وی با تاکید بر توزیع مناسب سوخت رسانی در کشور، آمادگی شرکت پالایش نفت تهران جهت هرگونه همکاری و خدمات رسانی به صنایع همجوار و شهرک انرژی به ویژه پخش فرآورده های نفتی منطقه ری را اعلام نمود.
در ادامه زمانی معاون استاندارتهران و فرماندار شهرستان ری با تاکید بر آمادگی کامل جهت پیشگیری از وقوع هرگونه بحران اظهار داشت: فرمانداری شهرستان ری از هرگونه حمایت وکمک به دستگاه های اجرایی و واحدهای تولیدی منطقه ری دریغ نخواهد کرد و به طور جد پیگیر اهداف، برنامه ها و دستاوردهای اعضای شهرک انرژی جنوب استان تهران خواهد بود. وی افزود: حفظ آرامش در مواقع وقوع بحران و فرماندهی صحیح عملیات نشان دهنده انسجام و مدیریت صحیح هر مجموعه ای است که باید در این زمینه اقدامات علمی و عملی صورت پذیرد.
پس از ارائه گزارشاتی از اقدامات صورت گرفته در حوزه پدافند غیرعامل توسط شرکت های مستقر در شهرک انرژی و مدیران و کارشناسان دستگاه های دولتی شهرستان ری، یزدی مهر مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به اهمیت پدافندی شهرک انرژی و تهدید گسل ری به عنوان دو چالش مهم پیش رو اظهار داشت: استان تهران دارای 16 شهرستان است که در این بین عملکرد شهرستان ری در بحث مدیریت بحران بسیار قابل توجه بوده و اقدامات چشم گیری در جنوب استان تهران در این خصوص صورت گرفته است. این مقام مسئول به اهمیت مقوله آموزش و برگزاری مانورهای دوری میزی به عنوان دو عامل بنیادین جهت آمادگی در زمان وقوع بحران اشاره کرد و گفت: جنس مدیریت بحران جنس هماهنگی و همدلی است که باید در این خصوص تلاش کنیم تا با وحدت و انسجام داخلی و همکاری و هماهنگی با دستگاه های خارج از مجموعه، مدیریت صحیح بحران و واکنش مناسب در زمان وقوع را به نحو شایسته به انجام برسانیم.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.